PREZENTARE DEMERSURI EFECTUATE IN CADRUL PROCEDURII INSOLVENTEI PRIVIND DEBITOAREA SC JOLIDON IMPORT EXPORT SRL
Număr dosar:803 /1285/2015 Tribunalul Specializat Cluj,
Judecător sindic:Daniela Hamciuc
Termen:23.09.2015,ora 8, sala 249 Tribunalul Specializat Cluj
1.Deschiderea procedurii insolventei impotriva debitoarei.
Prin Incheierea Civila nr.1812/17.06.2015 judecatorul sindic a admis cererea debitoarei
SC JOLIDON IMPORT EXPORT SRL si prin urmare a dispus deschiderea procedurii insolventei impotriva societatii .
In calitate de administrator judiciar provizoriu a fost numit CII GEORGIU MINODORA LETITIA, astfel cum s-a solicitat prin cererea debitoarei.
2.Primele masuri efectuate de catre admnistratorul judiciar.
Copia minutei Sentintei civile 1812 a fost comunicata prin fax administratorului judiciar la data de 17.06.2015, astfel incat s-a procedat de indata la notificarea deschiderii procedurii ,dupa cum urmeaza:
– debitoarei prin admnistratorul statutar Cirlig Gabriel
– institutiilor bancare in vederea ridicarii popririlor instituite pe conturile societatii.Astfel au fost notificate urmatoarele institutii bancare:
BANCA TRANSILVANIA
CREDIT EUROPE BANK
ALPHA BANK
BCR INTESA SAN PAOLO
VOLKBANK ROMANIA
BRD GSG
CEC BANK
BANCPOST
TREZORERIA MUNICIPIULUI CLUJ
–executorilor judecatoresti in vederea suspendarii masurilor de executare silita:
SCPEJ MAN SI ASCOCIATII -CLUJ
SCPEJ STOLNEAN MARIUS SI STOLNEAN OANA –CLUJ
BEJ STOLNEAN DIANA-CLUJ
BEJ CIMPIAN MIHAI RADU – CLUJ
BEJ TAMAS MARCU –CLUJ
BEJ MURESAN PAUL FLORIN
BEJ SORTAN IOAN
BEJ POPA NICOLAE FANFANY
BEJ LAR VIOREL
SCPEJ MORARI SI ASOCIATII –BAIA MARE
SCPEJ BIRO SI WACHTER –ODORHEIU SECUIESC
BEJ COJOCARU BOGDAN –BUCURESTI
BEJ DUMITRACHE SI DUMITRACHE BUCURESTI
SCPEJ ONISOR SI ASOCIATII
In execitarea prerogativelor stabilite de art 58 alin1 lit c din Legea 85/2014, in vederea supravegherii activitatii debitoarei , administratorul judiciar a procedat la data de 24.06.2015 la comunicarea unui set de instructiuni privind modalitatea in care debitoarea isi va desfasura activitatea comerciala.
Conform comunicarii efectuate s-a stabilit care sunt actele si operatiuniile care necesita avizarea de catre administratorul judiciar, cu mentionarea obligativitatii trasmiterii unei situatii saptamanle a platilor care urmeaza a fi efectuate dupa avizarea din partea admnistratorului judiciar.
De asemenea s-a mentionat in instructiunile comunicate debitoarei, faptul ca saptamanal se va prezenta si o situatie a incasarilor preconizate in saptamana urmatoare iar in masura in care intre incasarile si platile previzionate exista diferente majore se va proceda la lamurirea acestor diferente.
In conformitate cu prevederile art 77 alin 2 din legea 85/2014 , administratorul judiciar a notificat furnizorii de utilitati in vederea modificarii contractelor de furnizare de servicii prin prelungirea datei scadentei la 90 de zile . Au fost communicate la data de 25.06.2014 notificari catre 17 creditori furnizori.
De asemenea a fost comunicat acordul pentru mentinerea urmatoarelor contracte pentru furnizarea de utilitati:
COMPANIA DE APA SOMES SA
E-ON ENERGIE ROMANIA SA
ELECTRICA SA
VODAFONE SA
In exercitarea atributiilor prevazute de art 123 din legea 85/2015, pentru cresterea la maxim a averii debitoarei , administratorul judiciar a procedat la denuntarea urmatoarelor contracte :
FLOREASCA CITY CENTER – CTR INCHIRIERE denuntat la 24.06.2015
GALERICOM CONSTANTA –CTR.INCHIRIERE denuntat la 26.06.2015
SC RATZA &RATZA SRL – CTR.CONSULTANTA denuntat la 25.06.2015
SC RIVIUM GALERIA MALL –CTR INCHIRIERE Moldova mall denuntat la 27.07.2015
SC ROSEQUEENS PROPERTIES SRL CTR INCHIRIERE Liberty center denuntat la 31.07.2015
SC MERCURY COMERCIAL CENTER SRL –CTR INCHIRIERE Galleria Arad denuntat la 03.08.2015
FUNDATIA ALEXANDRION , CLUB UNIVERSITATEA , ASOCIATIA u HANDBAL FEMININ- ACORD DE PARTENERIAT denuntat la 31.07.2015
SC VITANTIS SRL –CTR INCHIRIERE Galeriile Vitantis denuntat la 27.07.2015
In conformitate cu prevederile art 75 din Legea 85/2014 , administratorul judiciar a procedat la comunicarea cererilor de susupendare a litigiilor existente impotriva debitoarei astfel cum rezulta din lista predata de debitoare:
Dos nr.9102/211/2015-jud Cluj Ab System c/a Jolidon
Dos 8465/211/2015-jud Cluj Adaco Transcom c/a Jolidon
Dos.10993/211/2015-Jud Cluj Bel Rom Sapte c/a Jolidon
Dos.5020/211/2015 Jud Focsani Bel Rom Sapte c/a Jolidon
Dos.76112/299/2015- Jud Sector 1 Buc Dacoda c/a Jolidon
Dos.5612/211/2015-Jud Cluj contestatie executare c/a Ab systems
Dos. 4276/740/2014 Tribunalul Teleorman –pl. contravemntionala
Dos .9102/211/2015 Jud Cluj RMB Interauto c/a Jolidon
3.Notificarea creditorilor privind deschiderea procedurii insolventei.
Ulterior predarii listei creditorilor, administratorul judiciar a procedat la notificarea deschiderii procedurii in conformitate cu prevederile art 99 si art 100 din Legea 85/2014 dupa cum urmeaza:
Publicarea notificarii deschiderii procedurii s-a realizat in Buletinul Procedurilor de Insolventa nr.11695/25.06.2015
Anuntul privind deschiderea procedurii insolventei a fost publicat in ziarul Romania Libera din 25.06.2015
Notificarea privind deschiderea procedurii a fost comunicata debitoarei prin admnistratorul statutar.
In vederea efectuarii mentiunii privind deschiderea procedurii
administratorul judiciar a comunicat notificarea catre ORC Cluj
Conform Codului de procedura Civila au fot notificati toti cei 496 de creditori mentionati in lista depusa de catre debitoare.
Creditori care beneficiaza de o cauza de preferinta -7 creditori
- ASTRA RAIL MANAGEMENT GMBH
- ALPHA BANK
- ANAF
- INTESA SAN PAOLO
- BANCA TRANSILVANIA
- RABON CREDIT SOLUTION ROMANIA BCR
Creditori bugetari-4 creditori
- ANAF
- PRIMARIA MUN CLUJ NAPOCA
- PRIMARIA COM . GILAU
- ADMNINISTRATIA FONDULUI PENTRU MEDIU
Creditori indispensabili-3 creditori
- COMPANIA DE APA SOMES SA
- ELRET SA
- ELECTRICA FURNIZARE SA
Creditori furnizori interni -277 creditori
– notificati prin mail si fax(100)
-posta(163)
Creditori furnizori externi -205 creditori (70 creditori Italia, 14 China si Hong Kong, 14 Franta, 11 Austria, Grecia , Spania Turcia, 11 Anglia, USA, Germania)
-notificati prin posta
Pentru a efectua comunicarea notificarii in conformitate cu Codul de procedura Civila , administratorul judiciar a efectuat demersuri constand in :
– verificari pe portalul Oficiului Registrului Comertului in vederea informarii asupra sediului social al creditorilor.
– traducerea notificarii privind deschiderea procedurii in limbile engleza, germana , italiana , franceza .
4.Intocmirea tabelul preliminar al creantelor.
Ca urmare a notificarilor , au fost formulate pana la data de 03.08.2015 , astfel cum s-a stabilit prin hotararea de deschidere a procedurii ,161 de cereri de admitere a creantei , care au fost admise integral sau partial in tabelul preliminar.
La creantele inscrise ca urmare a analizarii cererii creditorilor s-au adaugat 185 de creante salariale inscrise conform evidentelor contabile ale debitoarei.
Tabelul preliminar insumeaza masa credala a debitoarei in cuantum de 320.353.098,16 lei structurata astfel:
Tabelul preliminar al creantelor a fost inregistrat si afisat la usa instantei la data de 25.08.2015, comunicat spre publicare in Buletinul Procedurilor de Insolventa comunicat cu debitoarea prin admnistratorul special si cu un numar de 55 de creditori a caror creanta a fost inscrisa diferit fata de declaratia de creanta.
In comunicarile efectuate , admnistratorul judiciar a mentionat termenul pana la care se pot formula eventualele contestatii impotriva tabelului preliminar , respectiv in termen de 7 zile de la publicarea tabelului in Buletinul Procedurilor de Insolventa.
4.Desemnarea admnistratorului special.
Conform hotararii nr.129/08.07.2015asociatul unic al debitoarei a desemnat in calitate de administrator special al debitoarei pe d-nul Rudolf Vizental.
5.Contract de imprumut de urgenta acordat debitoarei la data de 22.06.2015.
Imprumutul acordat de urgenta la data de 22.06.2015 de catre ASTRA RAIL MANAGEMNET GMBH si CIONCA ANDREI VALENTIN este in suma de 700.000 euro in vederea finantarii activitatii curente a debitoarei, si anume efectuarea platilor catre furnizaorii esentiali, achizitia materiilor prime , participarea la targuri, plata salariilor.
Acest imprumut a fost acordat datorita situatiei financiare a debitoarei ,datorita perioadei cruciale pentru activitatea Jolidon si rezultatele urmatoarelor 3 sezoane (toamna 2015, primavara 2016 si toamna 2016), deoarece acestea depind direct de participarea la targuri si expozitii de profil.
In vederea obtinerii de comenzi pentru sezoanele viitoare , era necesar achizitionarea de materii prime in vederea confectaionarii produselor Jolidon si participarii la principale targuri organizate in aceasta perioada.La momentul acordarii imprumutului Jolidon nu detinea resursele financiare necesare continuarii activitatii de productie .
Imprumutul a fost acordat de urgenta , nefiind posibil amanarea pana la prima Adunare a Creditorilor pentru aprobarea din partea creditorilor , existand posibilitatea pierderii unor oportunitati de contractare .
Rambursarea imprumutului se va efectua intr-un termen de maxim 4 luni de la data incheierii contractului.
ADMINISTRATOR JUDICIAR
MINODORA-LETITIA GEORGIU