Insolventa Georgiu | Informare pentru adunarea creditorilor JOLIDON din 01.09.2015
50992
post-template-default,single,single-post,postid-50992,single-format-standard,qode-core-1.0.1,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,brick child-child-ver-1.0.0,brick-ver-1.3, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.1,vc_responsive

Informare pentru adunarea creditorilor JOLIDON din 01.09.2015

                      IN ATENTIA ADUNARII GENERALE A CREDITORILOR

JOLIDON IMPORT EXPORT SRL

Subscrisa,desemnata in calitate de administrator judiciar provizoriu al SC  Jolidon  Import Export SRL Cluj-Napoca, in insolventa  (in insolventa, in insolvency, en procedure collective), va transmitem prezenta

INFORMARE

Raportat la convocatorul Adunarii Creditorilor care va avea loc in data de 01.09.2015, ora 10:00 la sediul  Filialei UNPIR Cluj, in Cluj-Napoca, str. Deva, nr. 1-7, jud. Cluj, prin intermediul careia facem cateva precizari raportat la ordinea de zi cu urmatoarea structura:

Prezentarea demersurilor efectuate de la data deschiderii procedurii insolventei;

Prezentarea raportului privind cauzele si imprejurarile care au condus la starea de insolventa a debitoarei;

Desemnarea Comitetului creditorilor si a presedintelui acestuia;

Confirmarea administratorului judiciar CII GEORGIU MINODORA LETITIA;

Aprobarea onorariului administratorului judiciar;

Aprobarea unei finantari de 3.000.000 euro in vederea desfasurarii activitatii curente in conditiile art. 87 din Legea 85/2014;

Diverse.

Prezentarea demersurilor de la data deschiderii procedurii insolventei;

Referitor la acest punct de pe ordinea de zi, administratorul judiciar va prezenta demersurile efectuate de la data deschiderii procedurii insolventei si pana la data primei sedinte a Adunarii Creditorilor ce va avea loc in data de 01.09.2015.

Demersuri procedurale

Dupa deschiderea procedurii generale a insolventei si desemnarea mea in calitate de administrator judiciar provizoriu aau fost efectuate primele masuri,conform prevederilor Legii 85/2014 mentionate in detaliu in  „Prezentarea demersurilor efectuate in cadrul  procedurii insolventei  privind debitoarea Jolidon Import Export”, material  depus prin script separat.

Au fost  intocmite Raportul privind propunerea de continuare a perioadei de observatie (conform art. 92 din Legea 85/2014) si Raportul privind cauzele si imprejurarile care au condus la starea de insolventa a debitoarei (conform art. 97 din Legea 85/2014).

In calitate de administrator special a fost desemnat dl Rudolf Vizental conform Hotararii nr. 129/08.07.2015 a asociatului unic al debitoarei SC Jolidon Import Export SRL.

Au fost  notificati  496 creditori  din lista depusa de catre debitoare.In urma analizarii celor 161 de  declaratii de creanta depuse a fost intocmit tabelul preliminar al creantelor care contine si 185 creante salariale.Tabelul preliminar a fost  afisat si depus  la dosar  in 25 august,a fost publicat in  BPI 14306/26.08.2015 si postat pe  pagina de internet a administratorului judiciar.

S-a demarat procedura de inventariere a patrimoniului societatii, in urma primirii documentelor contabile de la societatea debitoare.

Activitatea curenta

Dupa intrarea societatii in insolventa la nivel intern s-a demarat un proces de restructurare a activitatii pe termen scurt si cu efect imediat, in vederea adaptarii la stadiul actual al insolventei.

Principalele obiective pe care societatea le-a urmarit au fost urmatoarele:

1. Identificarea zonelor critice in ciclul de viata al proceselor Jolidon Import Export

2. Aplicarea unor masuri imediate care sa aiba un impact rapid si semnificativ in performanta companiei.

Masurile luate in vederea atingerii acestor obiective s-au concretizat in:

La nivel de structura corporate si strategie

Re-designul organigramei – pentru reasezarea pozitiilor de middle management ca nivel intermediar cu scopul transferului mai eficient de know-how intre management si departamante;

S-a demarat un proces de definire a factorilor de succes si a indicatorilor de performanta de monitorizat lunar;

S-a definit un model de business de implementat pe termen mediu, la nivel comercial (piete externe, retail, online) si raportat la productie (analiza optimizare capacitate productie).

S-a obtinut un imprumut pe termen scurt cu scadenta in luna noiembrie 2015. Acest imprumut a permis:

aprovizionarea magazinelor proprii cu un stoc minim de marfuri

onorarea comenzilor primite de la lanturile de magazine si clientii interni cu stocuri de costume de baie si lenjerie.

participarea la targul de moda de la Paris  – ‘’Salon International de la lingerie 2015’’

Nerealizarea acestor demersuri ar fi produs urmatoarele consecinte:

80% din magazine ar fi inregistrat pierdere operationala in luna iulie 2015;

Pierderea sezonului de costume de baie 2015;

Mentionam ca exporturile realizate in anul 2015 reprezinta aproximativ 20% din exporturile realizate in perioada similara a anului anterior datorita imposibilitatii onorarii comenzilor. Prin participarea la targul de la Paris s-au reactivat legaturile cu clientii externi ceea ce va duce la cresterea numarului de comenzi.

Management

Identificare key-people existenti, remotivarea lor pentru mentinerea in companie;

Comunicare schimbari catre key-people;

Creare echipa de turnaround intern.

Control operational si reporting

Identificare elemente si rebugetare linii de business si centre de cost;

Control bugetar: schimbare interfata tehnica, departament IT, sistem ERP;

Colectare creante – masuri de imbunatatire;

Reconfigurare procedura de raportare, stabilire calendar inchidere, retrasare sarcini pentru fiecare departament;

Planificare fluxuri de numerar pe 3 luni – implementarea unui Cash flow rolling forecast saptamanal – pentru elimiarea riscurilor de deficit de lichiditate imediata

Identificare stocuri de materii prime/ material in exces, invechite sau redundante.

Prezentarea raportului privind cauzele si imprejurarile care au condus la starea de insolventa a debitoarei

Se vor prezenta concluziile raportului intocmit de catre administratorul judiciar in conformitate cu prevederile art. 97 din Legea 85/2014. Raportul privind cauzele si imprejurarile care au declansat incetarea de plati a fost depus la dosarul cauzei si trimis spre publicare in Buletinul Procedurilor de Insolventa.

Materialul suport pentru acest punct este „Raportul privind cauzele si imprejurarile care au condus la starea de insolventa a debitoarei Jolidon Import Export SRL”, anexat prezentei informari.

Desemnarea comitetului creditorilor si a presedintelui acestuia;

In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (4) din Legea 85/2014 in cadrul primei sedinte a adunarii creditorilor, acestia vor putea alege un comitet format din 3 sau 5 creditori, dintre primii 20 de creditori cu drept de vot, dintre cei detinand creante ce beneficiaza de cauze de preferinta, creante bugetare si creante chirografare, cele mai mari in ordinea valorii si care se ofera voluntar, selectia fiind efectuata prin intrunirea acestor criterii cumulative pe baza celui mai mare procentaj de vot din valoarea creantelor prezente.

Pentru celeritatea procedurii administratorul judiciar propune desemnarea unui comitet format din 3 creditori. Pentru componenta acestuia solicitam creditorilor sa tina cont de criteriile clar stabilite de lege si mai sus enumerate.

Cu privire la acest punct de pe ordinea de zi creditorii vor hotari urmatoarele:

Numarul membrilor: 3 sau 5;

Componenta comitetului.

Pentru fiecare membru propus se vor numara voturile in favoare. Primii 3, respectiv 5, in functie de numarul de membri ales, se vor stabili in functie de procentul cel mai mare obtinut de fiecare.

In cazul in care creditorii doresc sa faca parte din comitet acestia trebuie sa isi exprime expres intentia in acest sens cel tarziu in cadrul adunarii.

Confirmarea administratorului judiciar CII GEORGIU MINODORA LETITIA

Prin sentinta de deschidere a procedurii a fost desemnat in calitate de administrator judiciar provizoriu CII GEORGIU MINODORA LETITIA.

Solicitam in cadrul acestui punct, confirmarea CII GEORGIU MINODORA LETITIA in calitate de administrator judiciar al SC JOLIDON IMPORT EXPORT SRL.

Aprobarea onorariului administratorului judiciar

Cu privire la oferta financiara pentru gestionarea procedurii insolventei societatii debitoare, administratorul judiciar o va prezenta creditorilor si va solicita aprobarea acesteia. Oferta este raportata la nivelul de complexitate al procedurii si volumul de munca prestat de catre administratorul judiciar.

Materialul suport pentru acest punct este ”Oferta financiara JOLIDON IMPORT EXPORT SRL”.

Aprobarea unei finantari de 3.000.000 euro in vederea desfasurarii activitatii curente in conditiile art. 87 din Legea 85/2014

6.1. Justificarea solicitarii

Analizand evolutia disponibilitatilor banesti atat in perioada premergatoare deschiderii procedurii de insolventa, cat si in perioada de observatie am constatat ca societatea are nevoie de lichiditati pentru sustinerea activitatii curente si pentru onorarea comenzilor pe care le primeste.

Datorita intarzierilor la plata si apoi a intrarii in insolventa furnizorii nu au mai acceptat livrari de marfa catre societate decat cu plata in avans.

Luand in considerare plata in avans pentru materii prime, productia si incasarea la un termen normal de 6-10 saptamani de la vanzare societatea ajunge la un ciclu de conversie a numerarului de 5-6 luni, in timpul careia vanzarile trebuie sustinute prin finantare externa.

Dupa o perioada indelungata, de 4-5 ani, de dificultati financiare putem considera ca stocul de marfa vandabila a societatii este cel mai probabil in mare parte epuizat. Desi situatiile financiare arata un stoc in valoare de 24,4 milioane lei la 31.07.2015, exista o probabilitate ridicata ca o mare parte dintre acestea sa fie produse greu vandabile, din colectii vechi, care nu mai sunt aliniate cu cererea sau cu sezonul. Acest lucru este confirmat de faptul ca viteza de rotatie a stocurilor depaseste in acest moment 365 de zile.

Productia in acest sector de activitate are un caracter sezonier, incepand din luna octombrie a anului curent se produc costumele de baie aferente colectiei din anul urmator si colectiile de moda primavara-vara 2016 pentru lenjeria de corp, a caror livrare incepe in primul trimestru al anului urmator.

Asadar societatea la acest moment se pregateste de o etapa de productie care incepe in octombrie anul curent. Ceea ce va produce incepand cu octombrie anul curent va putea acoperi comenzile care trebuie livrate incepand cu primul trimestru al anului urmator.

6.2. Efectele aprobarii finantarii asupra activitatii societatii

Avand in vedere structura stocurilor, evolutia istorica a vanzarilor companiei si resuresele actuale pentru continuarea activitatii societatea estimeaza ca ar putea realiza vanzari totale de 24 milioane lei in semestrul 2 din 2015.

Pe comenzile preconizate pentru perioada urmatoare compania estimeaza o cifra de afaceri posibila pentru anul 2016 de aproximativ 39,6 mil. lei (aprox 9 mil. euro), din care 23,8 mil. lei din Costume de Baie 2016 si 15,8 mil. lei din Colectii de Moda primavara-vara 2016.

Pentru a ajunge la aceste estimari societatea a avut in vedere cel putin urmatoarele directii:

Comenzile primite pentru anul 2015;

Comenzile preconizate a se primi de la potentiali clienti intalniti in cadrul targului de la Paris, cu multi dintre acestia societatea avand colaborare in anii anteriori.

Livrarea produselor de costume de baie si moda se va face incepand cu trimestrul 1 din 2016. Pentru aceasta este necesara comandarea materiilor prime incepand cu trimestrul 4 din 2015.

Luand in calcul si evolutia vanzarii colectiilor de baza la cifra de afaceri se adauga inca 39,6 mil. lei din colectii de baza.

Necesarul de numerar pe semestrul II 2015 se ridica la suma de 36,8 mil. lei fiind detaliat astfel:

Cheltuieli fixe (salarii, contributii, chirii, costuri administrative) se ridica la suma de 2,7 mil. lei/luna – (16,2 mil lei/semestru);

Necesarul de achizitii de materii prime aferent cifrei de afaceri pe semestrul II 2015 este 8,4 mil. lei;

Necesarul cheltuielilor cu materiile prime aferente semestrului I 2016 este 16,8 mil. lei (34% din valoarea cifrei de afaceri previzionata + TVA-ul aferent achizitiilor) din care suma de 8,4 mil. lei pentru livrarile aferente primei parti a semestrului I 2016 si 8,4 mil. lei. pentru achizitia materiilor prime livrate in a doua jumatate a primului semestru II

Reconstituirea garantiilor pentru contractele de inchiriere ale magazinelor 0,9 mil. lei;

Necesar de capital circulant din creditul furnizor acordat de societate clientilor conform termenelor de plata contractuale (finantarea perioadei dintre momentul livrarii produselor si respectiv incasarea acestora) 2,6 mil. lei

Alte plati exceptionale si rezerve: 0,3 mil. lei.

Din totalul de 36,8 mil. lei suma de 23,7 mil. lei poate fi acoperita din vanzarile aferente semestrului II 2015. Rezulta astfel un necesar de finantat de 13,1 mil. lei.

Asadar pentru desfasurarea normala a activitatii si onorarea tuturor comenzilor societatea doreste obtinerea unei finantari de 3 milioane euro. In cazul in care creditorii vor aproba acest punct de pe ordinea de zi finantarea obtinuta se va garanta conform prevederilor art. 87 alin. 4 din Legea 85/2014.

6.2.1. Ce prevede art. 87 alin. 4 din Legea 85/2014:

Conform acestui text de lege finantarea obtinuta in procedura cu aprobarea adunarii creditorilor se bucura de o prioritate la distribuire.

Bunurile care se greveaza in vederea garantarii restituirii cu prioritate a finantarii:

In primul rand, bunuri sau drepturi care nu formeaza obiectul unor cauze de preferinta

In al doilea rand, bunuri sau drepturi care formeaza obiectul unor cauze de preferinta pentru care se obtine acordul creditorului beneficiar al acestor cauze de preferinta.

In al treilea rand, bunurile si drepturile societatii, diminuand regimul de indestulare al creditorilor beneficiari ai cauzelor de preferinta, proportional, prin raportare la intreaga valoare a bunurilor sau drepturilor care formeaza obiectul acestor cauze de preferinta.

6.2.2. Efectele art. 87 alin. 4 din Legea 85/2014:

In vederea implementarii procedurii prevazute de art. 87 alin. 4 din Legea 85/2014 administratorul judiciar a efectuat urmatoarele demersuri:

notificarea societatii debitoare pentru a i se comunica lista bunurilor libere de sarcini.

Din raspunsul primit rezulta ca, raportat la valoarea contabila in patrimoniul societatii exista bunuri de aproximativ 1,3 milioane de lei, din care bunuri in valoare 1,1 milioane de lei sunt amenajari de magazine. Magazinele nu se afla in patrimoniul societatii, aceasta folosindu-le doar cu titlu de chirie. De aceste amenajari (gresie, faianta, rafturi etc) societatea nu mai poate dispune efectiv, avand obligatia prin contractul de inchiriere sa le lase proprietarilor la incetarea contractelor de inchiriere. Asadar situatia contabila a activelor libere de sarcini nu corespunde cu situatia faptica a acestora. In contextul incercarii valorificarii acestor amenajari s-ar constata ca societatea nu mai are efectiv un drept de dispozitie asupra lor, transferul dreptului de proprietate catre proprietarii imobilelor unde s-au realizat fiind o operatiune certa, afectata doar de termen.

Avand in vedere rapsunsul primit de la debitoare, administratorul judiciar a continuat procedura prevazuta de art. 87 alin. 4 cu:

notificarea creditorilor beneficiari ai unor cauze de preferinta cu solicitarea de a-si exprima acordul pentru a le fi grevate bunurile .

Pana la acest moment nu s-a obtinut acordul niciunui creditor pentru afectarea unor bunuri sau drepturi care formeaza obiectul unor cauze de preferinta in favoarea lor.

In cazul in care un astfel de acord nu va fi obtinut pana la primirea finantarii si incheierea unui contract in acest sens se va proceda la:

afectarea tuturor bunurilor aflate in patrimoniul societatii, inclusiv a celor grevate deja de cauze de preferinta.

In acest sens, administratorul judiciar va efectua toate demersurile necesare pentru a face opozabila prioritatea la distribuire a finantatorului in procedura (inclusiv prin intabularea ipotecii legale atat la Biroul de Cadastru si Publicitate Imobiliara cat si la Arhiva Electronica a Garantiilor Reale Mobiliare, conform dispozitiilor aplicabile).

6.3. Efectele neaprobarii finantarii

Bugetul de venituri si cheltuieli prezentat mai jos prezinta estimarile societatii pentru semestrul II 2015 in cazul neaprobarii niciunei finantari

Indicatori (mii lei) Semestrul II 2015
Vanzari retail 16.137 RON 68%
Vanzari en-gross 7.036 RON 30%
Vanzari la export 779 RON 3%
Vanzari brute 23.952 RON  
Reduceri comerciale -251 RON -1%
Vanzari nete 23.700 RON 100%
     
Costul bunurilor vandute -8.405 RON -35%
     
Marja bruta 15.295 RON 65%
     
Total costuri de productie -8.045 RON -34%
     
Marja de productie 7.251 RON 31%
     
Costuri variabile retail -4.612 RON -29%
Costuri fixe – retail -1.409 RON -6%
Total costuri retail -6.021 RON -25%
Cheltuieli generale de adminsitratie -1.951 RON -8%
     
EBITDA -721 RON -3%

In semestrul II al anului 2015 se estimeaza realizarea unei cifre de afaceri de 23,7 mil. lei.

Costurile necesare realizarii acestei cifre de afaceri sunt 24,4 mil. lei fiind compuse din:

costuri cu materiile prime si materialele (8,4 mil. lei) – 35%;

costuri de productie (8,0 mil. lei) – 34%;

costuri din activitatea de retail (6 mil. lei) – 25%;

costuri generale de administratie (2  mil. lei) – 8%

Rezultatul inregistrat la finele anului ar fi un EBITDA negativ de 0,7 mil. lei.

La acest rezultat negativ se adauga iesirile de numerar fara corespondenta in bugetul de venituri si cheltuieli cum ar fi:

TVA-ul de plata;

Reconstituirea garantiilor pentru contractele de inchiriere ale magazinelor;

Alte plati extraordinare.

Astfel, deficitul total ar ajunge la 2,6 mil. lei.

In acest context Jolidon Import Export nu si-ar mai putea onora platile lunare incepand cu luna decembrie (salarii, contributii, chirii, costuri administrative) si si-ar inceta activitatea.

In cazul obtinerii unei finantari la acest nivel efectul va fi doar de amanare sau esalonare pe un termen nerezonabil. Un nou esec al companiei de onorare a comenzilor primite ar duce la pierderea inevitabila a increderii clientilor, in special a celor externi si imposibilitatea implementarii unui plan de reorganizare, fapt care va impinge mai departe compania pe spirala scaderii activitatii si inevitabil la faliment in cursul primului trimestru al anului viitor.

Asadar in cazul neaprobarii acestei finantari societatea se va afla in imposibilitatea configurarii unui plan de reorganizare, singura alternativa a acesteia ramanand falimentul.

Diverse.

In cadrul rubricii de diverse se vor discuta eventualele solicitari ale creditorilor, fara a se supune la vot problemele discutate.

Pentru informatii suplimentare va puteti adresa administratorului judiciar.

Raportat la ordinea de zi, votul dumneavoastra va putea fi urmatorul:

S-a luat act;

S-a luat act;

Se aproba desemnarea unui comitet de creditori format din 3 sau 5 membri. Se nominalizeaza fiecare membru care va face parte din comitet, cu indicarea presedintelui. Creditorii care doresc sa faca parte din comitet isi exprima intentia in acest sens.

Se confirma / se infirma / administratorul judiciar CII GEORGIU MINODORA LETITIA;

Se aproba  onorariul administratorului judiciar .

Creditorii isi exprima votul pentru aprobarea/respingerea obtinerii de catre debitoare a unei finantari de 3.000.000 euro in vederea desfasurarii activitatii curente, cu cauza de preferinta conform art. 87 alin. 4 din Legea 85/2014 si iau act de efectele aprobarii acestei finantari prevazute de art. 87 alin. 4 din Legea 85/2014 prezentate pe larg in cadrul prezentului material informativ si in cadrul adunarii:

.

Raportat la punctele de pe ordinea de zi, creditorii vor putea trimite si votul in scris la numarul de fax 0264.596.765 pana cel mai tarziu in 01.09.2015, ora 10:00.

Cu deosebita consideratie,

ADMINISTRATOR JUDICIAR PROVIZORIU

CII GEORGIU MINODORA LETITIA

Descarca Documentul